What's cooking, doc? iliti - domaći čoko-balzam za usne

Besposlen pop i jariće krsti, kažu. A besposlena D. u ovoj epizodi kuha balzam za usne. (Što je posebno smiješno svima koji me poznaju, jer znaju da inače nisam baš od šerpi i lonaca :lol: )

Kako smo ustvari uopće došli do te priče, pitate se? Prije cca godinu dana svekar je nabavio pčele. Gdje ima pčela ima i meda. A ima i pčelinjeg voska. Imala sam ideju raditi jesenas adventske svijeće, ali sam od nje odustala jer mi je djelovalo kao previše posla. A onda sam negdje natrčala na recept za balzam za usne. Skroz jednostavan, kokosovo ulje i pčelinji vosak. Pa sam još malo guglala, još malo, još malo... Skupila sve što imam doma, naručila još par sastojaka, a kako je ispalo saznat ćete.



Na gornjoj slici možete vidjeti pčelinji vosak (ovo žuto u vrećici), kokosovo ulje (tegla pored voska), karite maslac (teglica s leptirom), med, kakao, vitamin e (kutija sa zelenim poklopcem) i lanolinsku mast za dojilje (nisam imala čistog lanolina, a ona je ustvari lanolin s malo maslinova ulja).

Od ostalog pribora trebala mi je još i mala i velika žlica, dvije posude, drvena špatula (nije obavezna, ali korisna je), igla, deblja šprica i tubice ili posudice za balzam. I neki stari katalozi da ne usvinjim kunjihske elemente.


Recept koji sam smućkala:
2 žlice pčelinjeg voska
1 žlica kokosovog ulja
1 žlica karite maslaca
1 žlica jojobinog ulja
12 kapsula vitamina E
1 žlica lanolina
1/2 žličice meda
1/2 žličice kakaa

Kako sam to mućkala? U šerpicu stavila vodu, preko toga zdjelicu od vatrostalnog stakla, počela zagrijavati vodu i samo ubacila sve sastojke unutra:



I grijala.


I kuhala. Povremeno promiješala špatulicom.


 Kada se sve otopilo (mislim da je trebalo nekih 7-8 minuta, sigurno ne više od 10), špricom sam uzimala tekućinu i lagano ju pretakala u tubice za stick.





 Ovdje možete vidjeti zašto je zgodna ideja obložiti radne plohe papirom. Smjesa je masna, pa ju nije zgorega čistiti odmah dok je još tekuća ako padne nekamo pored papira.

Uglavnom, balzamiće ostavite da se ohlade (ja sam od ove količine smjese dobila 10 tubica i još skoro cijeli jedan silikonski kalup za muffine (to ću lijepo stvrdnuto zamotati u vrećicu i staviti na hladno i suho mjesto da čeka novu pošiljku tubica s ali expressa, pa pretopiti i rastočiti).

Naravno da nije sve ispalo perfektno, prva verzija balzama je bila sa samo jednom žlicom voska, i kada se ohladila ostala je premekana. Ustvari, idealna za balzam u teglici, ali za stick premekana. Pa sam onda idući dan ponovno pristavila vodu, otopila još žlicu voska, izbacila sve balzame iz tubica (nda. lakše ih je puniti nego vaditi, zar ste sumnjali?), napravila svinjac :D, sve ponovno otopila, rastočila, dobila puno neurednije tubice ali konačno upotrebljiv balzam.
Koji ne, nema okus po čokoladi, ali miriše onako, kakaoasto.
Me happy. :)

Jeste li se vi već okušali u izradi home-made kozmetike? Kako je to ispalo?

Pozdrav svima,
D.

PS
Isprike zbog kvalitete slika, osvjetljenje u kuhinji je više nego loše. Tu jednostavno nema pomoći...


Primjedbe

Popularni postovi